Minh Quyen Ngo: “Un cupcake inspirat a Barcelona? Li posaria crema catalana”
2019-07-09
Amb motiu del Seagram’s Nova York Hotel, Núñez i Navarro entrevista a la Directora de Franquícies de la pastisseria a l'Hotel 1898

Dolços, apetitosos, addictius i plens de glamur. Així són els cupcakes que serveix Magnolia Bakery a l'Hotel 1898, dins del Seagram's New York Hotel, el conjunt d'experiències novaiorqueses que podem gaudir en l'únic hotel colonial a Barcelona fins al pròxim 14 de juliol. Sí, aquesta experiència s'acosta a la seva fi, i aquesta és l'única dada negativa que us donarem. A partir d'ara, les bones notícies.

La millor, que no necessites reservar. T'acostes a l'hotel qualsevol dia, de dilluns a diumenge, a qualsevol hora entre les 12h i les 21h i pots gaudir d'aquestes llamineres delícies tranquil·lament en una tauleta mentre et delectes amb el decorat i l'ambientació que han fet de la popular pastisseria novaiorquesa al hall de l'hotel. Abans de menjar, com a postres, per a berenar... I si tens pressa, fas la comanda takeaway i te'l portes a casa, a l'oficina, o la platja.

Entrar a Magnolia Bakery és endinsar-se en el glamur de Nova York. És una experiència que mereix ser viscuda. Perquè cupcakes hi ha molts a Barcelona, però no com aquests petits i coquets dolços que han conquerit la televisió a través de títols com Sexe a Nova York. Sentir-te com Carrie Bradshaw, o fins i tot provar les seves postres favorites, el Carrie cake, amb vainilla i crema pastissera rosa. Una experiència que només es podria millorar calçant les exclusives sabates de Manolo Blahnik amb les quals Carrie donava el "sí, vull" en la pel·lícula que van fer de la popular sèrie americana.

D'aquesta inevitable unió entre la sèrie i Magnolia Bakery hem parlat amb la Franchise Training Director, Minh Quyen Ngo, qui també ens ha ajudat a entendre la dimensió mundial que ha arribat a tenir el que va començar sent una petita pastisseria de barri.

 

Seagram's New York Hotel


Com un petit local del West Village va poder créixer i convertir-se en una marca tan global?

Magnolia Bakery és reconeguda pels seus productes enfornats clàssics americans. També cal tenir en compte l'impuls que ens va donar la sèrie Sexe a Nova York per a llançar la marca. Gràcies a això en 2006 es va vendre la botiga original del West Village de Nova York a la família Abrams que va iniciar des d'aquest moment una expansió per tot el món.

I quantes botigues hi ha als Estats Units?

Actualment les botigues de propietat corporativa són les de Boston, Los Angeles, Chicago, Washington DC, a més de Nova York. Després estan les franquícies o Pop Up Stores que s'obren fora dels Estats Units.

I aquí és on intervens tu com a Directora de Formació de Franquícies, veritat?

Exacte. Sóc l'encarregada d'obrir i supervisar les Pop Up stores que s'obren a escala internacional, com aquesta de Barcelona a l'Hotel 1898.

Totes les botigues són en format takeaway?

Tot i que el servei en la seva majoria és ràpid, gairebé totes les Pop Up Stores són més restaurants. Volen que la gent s'assegui i sopi, i els clients també volen això. En canvi a Nova York és tot molt ràpid. No hi ha temps. És sobretot agafar la comanda i marxar.

Quin és el secret dels productes de Magnolia's Bakery?

Enfornar-ho com si ho féssim a casa. En petites tandes, a mà, i utilitzant els millors ingredients. Cuinem d'aquesta manera per a garantir que els clients obtinguin els productes més frescos possibles.

Per què és un escenari tan recurrent en les sèries i pel·lícules dels últims anys?

L'origen està en Sexe a Nova York, que va posar a Magnolia Bakery en el mapa mundial quan es va filmar allà l'any 2000. Després d'aparèixer en un episodi del programa, Magnolia Bakery es va fer famós. Arran d'això van començar a acudir altres programes de televisió i pel·lícules com El diable vesteix de Prada.


I quin va ser el cupcake que us va fer famosos?

El de vainilla, cobert amb setinat de crema de vainilla rosa i una decoració de margarida amb sucre en la part superior. Va ser aquest el que es menjava Carrie Bradshaw en el capítol.

Llavors és el producte més sol·licitat a Nova York?

No, el best seller ara mateix és el púding de plàtan. De fet, agrada tant que hem arribat a desenvolupar dotze sabors diferents. Un per cada mes, i anem canviant segons la temporada.

I aquí a Barcelona, quin és el producte més sol·licitat?

A Barcelona i en qualsevol lloc. El púding de plàtan també. No importa on anem. El clàssic sempre el millor

Curiós. I a què creus que es deu?

A la simplicitat del seu sabor. Pots embogir amb els diferents ingredients i varietats, però al final, el clàssic té un sabor universal que tothom adora.

Aquest tipus de Pop-up Store o Bar, és capaç d'instal·lar en qualsevol mena d'espai?

Generalment sí, encara que un entorn com el de l'Hotel 1898 és senzillament espectacular. D'altra banda, adaptem sempre el menú a l'espai disponible. Així, com més gran sigui, més best sellers podem incloure en l'oferta, com el de llimona o el dolç de llet doble. I si volem incloure menús amb pastissos de formatge o per porcions necessitem un espai més gran.

Si poguessis crear un cupcake inspirat a Barcelona, quins serien els seus ingredients?

Doncs he sentit que la crema catalana és molt popular aquí, així que probablement faria una cosa similar a això. O tal vegada posar merenga en la part superior però amb un toc de magnòlia.

Sona tot deliciós!

Perquè anima't a provar les nostres receptes. Tanquem la Pop Up Store el 14 de juliol. Així que vine a visitar-nos abans que acabi!