Mª José Gómez, cofundadora de LUZIO: “Apostem per oferir una segona vida a alguna cosa que ja existeix, però aportant-li més valor”

2020-07-17

Qualitat, contemporaneïtat i exuberància són alguns dels conceptes que defineixen l'ànima de LUZIO, la primera luxury concept store & studio de Barcelona, situada en el número 16 del carrer Ferran Agulló. Un espai on conviu el seu estudi i en el qual es conceben projectes d'interiorisme de residències privades, hotels i altres negocis, i peces d'art, mobiliari, objectes de decoració o complements de moda. I és que a LUZIO conviuen en harmonia una gran varietat de textures, volums i colors que crean un estil eclèctic i molt personal pensat per a trencar els esquemes establerts i aportar fusions úniques i diferents.

Als seus últims projectes, acaben de sumar la interpretació com showroom del pis mostra de la promoció NN Passeig de Gràcia, 125-127, un dels últims edificis rehabilitats pel Grup Núñez i Navarro. Avui descobrim de la mà de María José Gómez, cofundadora de LUZIO, com ha estat el procés de transformació d'aquest espai singular fins a convertir-lo en una composició única i irrepetible.

Com neix LUZIO?

LUZIO sorgeix al 2006 al costat de Maximiliano Zigart. Teníem una empresa familiar de moda en la qual fabricàvem producte de la llar. I d'aquí vam voler crear un nou projecte, en un entorn més dinàmic i ràpid: una concept store. De botiga física vam créixer cap a la realització de projectes que ens permetia barrejar diferents articles amb un resultat harmoniós.

Després va arribar Contract Luzio, on treballem amb hotels i restaurants, i en tres anys vam crear Luzio Studio, un estudi propi que compta amb un equip de professionals que desenvolupa projectes d'interiorisme de luxe, ja sigui per a espais personals o comercials. Projectes en llocs privilegiats que busquen distingir-se i subratllar el caràcter dels seus propietaris. Els projectes d'hotels són els que més he gaudit fins ara perquè ens permeten desenvolupar tot el concepte. En un projecte personal necessites conèixer què vol i com viu la família per a saber què necessites. Hem treballat, per exemple, als hotels Midmost a Barcelona; Pullitzer en Paris o Tahiti a Formentera.

LUZIO_Núñez i Navarro

I què és avui el vostre projecte?

LUZIO és un univers dels sentits: vista, tacte, gust… Una experiència física. Encara que ara ens hem iniciat també amb la venda online.

Ens trobem en una cerca constant de la bellesa, i amb aquesta finalitat l'equip de LUZIO viatja a cultures de tot el món, Àsia, Llatinoamèrica, Europa, Àfrica, entre altres, per a trobar peces exclusives, tresors amb els quals sorprendre els nostres clients amb una barreja eclèctica: mobles o materials recuperats per a donar-los una segona vida, i aconseguint un aspecte fresc i actual, objectes nous de disseny i mobiliari propi.

A Passeig de Gràcia, 125 interpreteu per primera vegada una casa com showroom per als possibles inquilins. Què us va motivar a acceptar aquest repte?

Sobretot, el fet de tractar-se d'una iniciativa nova, que ens aportava. Nosaltres aprenem d'empreses potents, amb una visió diferent que altres projectes no et permeten. A més, vivim un moment especial, amb una situació complicada i cal ser original i sortir de la zona de confort. Passeig de Gràcia 125 ens oferia possibilitats noves. Les persones no sempre tenen la imaginació de veure com quedarà una cosa acabada, en aquest cas, un pis decorat i, d'aquesta manera, podem mostrar com es poden veure els espais.

Precisament aquest edifici ha estat rehabilitat per Núñez i Navarro mantenint la bellesa original de les construccions de principis de s. XX. Quins són els elements i estils pels quals heu apostat per a interpretar un edifici d'aquestes característiques?

Els projectes sempre es parlen en equip. Nosaltres comptem amb un equip propi de interioristes, encara que al capdavant d'aquest projecte en concret està Xavi Martinell, que és arquitecte interiorista i posseeix una especial sensibilitat per l'arquitectura del S. XX. L'aposta en aquest cas era clara, un edifici d'aquestes característiques, tan ple d'història, requeria productes i objectes singulars que aportessin força a l'ambient. Hem procurat no restar protagonisme a l'espai, que presenta una distribució més oberta i actual, i hem apostat per peces que li donin energia. Com la prestatgeria de ferro recuperat o el quadre de paper teixit antic. Alguna cosa que cridi l'atenció. A més, ens agradava la idea d'incloure art i fotografia perquè resulta molt decoratiu i dota l'espai de vida.

NN Promoción Passeig de Gràcia 125-127_Núñez i Navarro

Es tracta de mobles i objectes triats per a una mena de públic concret? A qui us imagineu vivint allà?

Persones de mitjana edat, més aviat joves, que vénen de fora, han viatjat, coneixen el món. I que busquen un habitatge que els permeti sentir que estan gaudint i vivint l'essència del que és Barcelona. Un lloc en el qual sentir-se còmodes, a casa.

Amb la vostra aportació, Passeig de Gràcia 125 es converteix en un edifici clàssic per fora i per dins…

Un pis eclèctic. Una combinació de disseny i tradició, molt acollidora.

Aquest projecte recupera dos edificis de Passeig de Gràcia, 125 i mitjançant la rehabilitació els aporta valor i nous usos. Vosaltres ja heu treballat en altres projectes de rehabilitació, què us demana el client de diferent?

No perdre l'essència. En rehabilitar és important que no es perdi el que és característic de l'edifici.  La rehabilitació és complicada, requereix respecte al que ha estat sense oblidar l'essència.

Així mateix, aquest projecte s'alinea amb algunes de les tendències que LUZIO promou i expandeix com el upcycle i recycle, què hi ha de cadascuna en el showroom de Passeig de Gràcia?

Des de l'inici teníem molt clar que la nostra aposta seria l'elecció de peces recuperades i reinterpretades que respiressin la mateixa essència que l'edifici: oferir una segona vida a alguna cosa que ja existia aportant-li més valor. Hem triat materials molt naturals, com la fusta o el ferro; textures sense tractaments agressius, com la pell o el lli i li hem sumat la gamma de colors naturals pròpia dels elements. També hem aportat un toc de sofisticació amb l'ús del daurat, l'or vell. La idea era recrear un lloc eclèctic que permetés la combinació precisa de disseny i tradició. El resultat és un espai en el qual sentir-se còmode i que transmet als seus habitants l'essència de Barcelona.

NN Promoción Passeig de Gràcia 125-127_Núñez i Navarro

Els elements que triem per a dotar d'ànima i personalitat la nostra casa, a més, han de permetre'ns sentir a gust, com s'aconsegueix aquest equilibri entre estètica i confort?

Triant bé el producte, fent una molt bona selecció. Per exemple: el saló ha de ser confortable. En aquest sentit no volíem omplir-lo, volíem que s'apreciés l'espai incorporant únicament el mobiliari que necessita. 

En els vostres treballs soleu conjugar elements de diferents cultures per a crear composicions úniques. En aquesta ocasió, trobem elements de procedències diferents?

El sofà és italià, les catifes asiàtiques, els llins són espanyols, etc. Tots els nostres espais sempre representen el món. En aquesta ocasió hem creat un espai càlid, confortable, actual i que fos l'acompanyament perfecte a un pis únic que respecta el que és Barcelona: una ciutat cosmopolita, on diferents orígens conjuguen en un mateix lloc.

Per a acabar, ens agradaria saber, en general, en aquest 2020, quines són les tendències i inquietuds de les persones en relació amb la seva llar.

Les persones han canviat la seva manera de viure. Volen cases més confortables. En aquests últims mesos s'han adonat que tenien un sofà incòmode, que tenien massa coses o que els faltaven unes altres. A més, amb el teletreball moltes cases han necessitat redistribuir els seus espais comuns per a poder treballar o jugar els nens, i això ha portat a moure, treure o comprar mobles. Les persones s'han acostumat a estar a casa i volen estar millor.

També hi ha una demanda creixent de producte natural que respon a una major consciència del medi ambient i que el món no pot absorbir més productes, existeix una major sensibilitat cap al producte reciclat. Crec que això ha arribat per a quedar-se.

NN Promoción Passeig de Gràcia 125-127_Núñez i Navarro

 

A la teva casa, què és el més important?

Els elements molt personals. Objectes que vénen de família o et porten records. A la meva casa els donem molta importància.  I les zones que comparteixes amb la resta de la família: cuina i saló. El sofà, la taula en la qual menges… és el que fa més llar. M'agrada que la meva casa sigui un lloc acollidor i aposto per les flors naturals i el tèxtil, que li dóna calidesa, arrodoneix la decoració de la llar i permet fer canvis.

Què significa per a tu Barcelona?

És la meva ciutat. Barcelona com a ciutat, permet fer més. És molt fàcil per a viure, per a caminar. Tens tota la restauració, el clima… és cosmopolita i tens moltes persones de fora vivint aquí. Molt a prop tens mar i muntanya. I a una hora i poc, neu.

Pots recomanar per a les persones que aviat visitin Barcelona algunes de les teves adreces secretes?

Passeig de Gràcia, edifici a edifici, cal meravellar-se. Les Rambles. La Barceloneta i la seva restauració, com la paella del Cheriff. I el seu valor històric, impressionant, que hem de recuperar. Per exemple, Barcelona compta amb la sinagoga més antiga d'Europa. És una ciutat que ha de lluitar per tornar a ser oberta per a tothom. Que tots se sentin benvinguts. Una ciutat neta, una ciutat cultural, segura i on la llengua sigui una riquesa.

Aquest bloc està trencat o falta. Pot ser que falti contingut o heu d'habilitar el mòdul original.
Aquest bloc està trencat o falta. Pot ser que falti contingut o heu d'habilitar el mòdul original.