Maria José González: El disseny interior forma part de la identitat d'una empresa
2017-12-21
Espaciodeco ofereix un servei de decoració online que incorpora la reaitat virtual i que és adaptable a tots els pressupostos

A Espanya la contractació d'un decorador encara es considera un luxe, nosaltres volem que sigui un servei massiu i assequible per a qualsevol”. Amb aquesta afirmació, Maria José González, fundadora d’Espaciodeco, sintetitza la missió d'aquesta empresa que ofereix “un servei de decoració online que incorpora la realitat virtual” adaptable a tots els pressupostos. 

 

Seus són els projectes de decoració virtual realitzats per a Núñez i Navarro en edificis d'oficines com Marina Factory a l'Hospitalet de Llobregat o al carrer Diputació. Espais de treball funcionals, agradables i acollidors “on els empleats i els clients se sentin a gust”. A través d'aquesta entrevista volem conèixer-los una miqueta millor:

 

Com neix i qui hi ha darrere d’Espaciodeco?

Est és el nostre segon projecte d'internet. El primer, Niumba, un portal de lloguer d’estiueig que vam fundar l'any 2004, es va vendre a TripAdvisor en 2013. Un any després de la venda, diverses persones de l'equip de Niumba ens embarquem en aquesta nova aventura. Ambdues empreses són startups incubades des del Grup Intercom, llançadora de portals com Infojobs, En Lloguer o Bodas.net entre unes altres.

 

Quins tipus de serveis ofereix?

Ens dirigim a particulars que volen decorar o donar un nou aire a alguna habitació de la seva casa i també a promotores i immobiliàries per ajudar-los a vendre abans les seves propietats. La Decoració Virtual desvetlla com pot quedar una habitació decorada. Treballem també amb locals, restaurants, oficines, etcètera i oferim també serveis presencials, sobretot quan es requereix una reforma.

 

Operen només a Barcelona? 

Bàsicament en l'entorn nacional, encara que ens han arribat sol·licituds d'altres països. En tractar-se d'un servei online i purament fotogràfic on no és necessari desplaçar-se, podem donar servei en qualsevol lloc del món i la llengua no és un inconvenient.

 

Quin és el procés de decoració realitzat per Espai Deco davant la petició d'un client? 

En el cas de les immobiliàries i persones que volen vendre un pis, ens envien una foto o un plànol de l'estada que desitgen decorar virtualment i en 7 dies els lliurem un projecte amb una proposta de decoració aportant informació sobre el mobiliari escollit, preu, tenda que ho ven, etcètera. Tenim molt en compte l'entorn de l'immoble i l'ús que se li vulgui donar i lliurem el projecte amb l'abans i el després per fer patents les possibilitats reals que ofereix. És molt ràpid i senzill. Quan es tracta d'un particular o una empresa que desitgen decorar l'espai, però no per vendre-ho, realitzem una prova online que ens ajuda a conèixer el seu gust o les seves tendes favorites i ens adaptem al seu estil i pressupost.

 

 

D'on sorgeix la inspiració a l'hora de fer un estudi?

Pinterest inspira bastant, encara que també la trobem en l'art, exposicions, llibres interessants o en algun espai que hem descobert durant un viatge.

 

Quin és l'estil predominant, o el més demandat actualment?

El mercat està en un punt intermedi en el qual es combinen espais més ‘nets’ amb algunes peces clàssiques i contemporànies, buscant calidesa i confort. Actualment es porta molt l'estil mid-century modern i els interiors amb un estil francès contemporani, espais càlids sense ser ni molt recarregats ni minimalistes. Encara que encara predomina i té molta demanda l'estil nòrdic.

 

Condiciona molt que una decoració sigui para Barcelona, Madrid o Valladolid? És a dir, hi ha tendències per llocs?

Sens dubte. Pot haver-hi estils diferents depenent de la ciutat. Els propis decoradors tenen un estil propi quan es tracta de decoradors de Madrid, decoradors de Barcelona, etcètera. Tampoc és el mateix una decoració en un entorn urbà que en un entorn rural o de platja.

 

 

Cada quant temps seria recomanable canviar la decoració d'un pis o una oficina?

En el cas d'una oficina, idealment s'ha de reformar cada 5 o 7 anys com a màxim. És molt important la imatge que es transmet al client i el disseny interior també forma part de la identitat d'una empresa. En un habitatge dependrà de la qualitat, el desgast i també de l'estil dels mobles, encara que és necessari sanejar un bany o una cuina cada 10-12 anys.

 

El fenomen IKEA, ajuda a tenir una decoració més homogènia o fa que perdem el nord?

Pot ser positiu per a persones que viuen de forma temporal en una ciutat i no necessiten invertir en un moble de qualitat, persones que comparteixen un pis o persones amb menor poder adquisitiu que no volen renunciar a viure en espais actuals. La part negativa és que és un estil ‘global’. Venen les mateixes peces en totes les ciutats, sense res que sigui especial o exclusiu.

 

En aquest sentit, és convenient sempre la mescla, igual que succeeix amb la moda. Això dóna un toc personal a la nostra imatge. Una casa amb elements d’IKEA combinats amb uns altres més originals pot ser bonica i original sense necessitat de desemborsar grans quantitats de diners.

 

Què destacarien de les oficines que han decorat per a Núñez i Navarro?

Sense dubtar-ho, les dimensions dels espais i la seva ubicació. Tenen un gran potencial. Hem buscat crear espais de treball funcionals, agradables. Oficines on els empleats i els clients se sentin a gust. En aquest cas hem anat treballant de la mà de Núñez i Navarro. Els hem enviat diversos estils i ells han anat triant en funció del seu tipus de clients. La tendència és combinar mobiliari d'oficina amb accessoris que encaixen també en un saló o en una sala d'estar. Així el resultat és més acollidor.

 

Invitación Barcelona Meeting Point