Marina Factory, oficines “open-concept” al cor de L’Hospitalet de Llobregat
2018-06-14

Que l'arquitectura és una disciplina viva ho explica l'evolució que ha experimentat el disseny dels edificis tant en el seu interior com en el seu exterior. La interpretació dels espais residencials no és igual en el modernisme que en el noucentisme, el racionalisme o el postmodernisme imperant en les últimes dècades del segle XX. I el mateix succeeix amb els edificis d'oficines i centres de treball, que en els anys 80 i 90 reaprofitaven pisos buits en blocs de cases particulars i que amb l'inici del nou mil·lenni va mutar cap a les grans àrees de negocis, com el 22@ o la Plaça Europa, amb edificis impersonals en els quals poder llogar despatxos a mesura, en funció de la dimensió de la companyia. 

Imatge eliminada.

 

El següent pas en aquesta evolució són els edificis “open-concept”, espais diàfans i plens de llum que afavoreixen una distribució més transversal dins de la mateixa empresa, així com el flux d'informació entre departaments. Aquest model de disseny arquitectònic va néixer a Alemanya, allà pels anys 50, i a poc a poc ha anat guanyant adeptes en les empreses. Les raons? L'absència d'envans i barreres fan que la llum flueixi per tot l'espai, la neteja visual que ofereix contemplar un recinte sense obstacles, un major aprofitament de la superfície útil i una enorme versatilitat funcional del lloc.

 

A Núñez i Navarro fa temps que apostem per les oficines “open-concept”. Bona mostra d'això són les oficines que tenim en carrer Tarragona o en el passeig de la Zona Franca. Encara que ara mateix, el principal exponent seria Marina Factory, un edifici restaurat en Rambla Marina 450, el cor de L'Hospitalet de Llobregat i una de les zones amb major projecció i creixement econòmic actualment, que ja compta amb hotels, centres comercials, centres esportius i excel·lents connexions a les Rondes de Barcelona, a l'aeroport, a l'AVE i al port, que són un element diferencial a l'hora de decidir l'enclavament estratègic d'una empresa. Empreses capdavanteres com la multinacional de perfumeria Puig, la consultora i auditoria KPMG, el grup alimentari Gallina Blanca, l'asseguradora VidaCaixa, la farmacèutica CH Werfen o la consultora de recursos humans Michael Page, es troben ja en aquesta àrea.

Imatge eliminada.

 

Marina Factory compta amb un total de 10.000 m2 “open-concept” repartits en 6 plantes d'entre 1.200 m2 i 1.430 m2, a més d'un local comercial. L'edifici, d'ús semiindustrial, disposa també de zona de càrrega i descàrrega, i de muntacàrregues. Especialment ressenyable és el gran terrat amb vista panoràmica de prop d'1.000 m2. Un edifici pensat per a un client que busqui un espai de treball diferent en el qual fomentar la creativitat i la productivitat dels seus empleats.

 

Amb aquest projecte, en Núñez i Navarro reafirmem la nostra aposta per les oficines “open-concept” com a part essencial per potenciar el talent de les persones, ja que el concepte d'espai obert va necessàriament unit a la flexibilitat en la manera de treballar en funció de les exigències de cada tipus de treball. Un espai obert, en definitiva, no ofereix obstacles, elimina barreres i facilita, per tant, el treball en equip, el coworking i l'augment de la confiança i de la comunicació entre els treballadors en general.

 

Imatge eliminada.