10 zones per fer running a Barcelona
2018-08-13
Barcelona compta amb diverses zones en les quals poder practicar running de forma còmoda i sense problemes de tràfic ni aturades per semàfors

Reconeguem-ho. El running ha arribat a Barcelona per quedar-se. No hi ha mes que no hi hagi una carrera popular en algun dels barris de la nostra ciutat. Fins i tot algunes proves, com la Cursa de la Mercè o la de Sant Antoni han aconseguit fer-se un buit al programa de les seves respectives festes majors. I això per no parlar d'alguns clàssics com la Cursa de Nassos, la de Bombers o la d'El Corte Inglés, amb limitació d'inscripcions davant la forta demanda. Per sobre de totes, les proves regnes del calendari: la ½ Marató i la Marató de Barcelona, que recorren els llocs més emblemàtics de la ciutat. 

Un dels secrets de l'èxit del running és la increïble capacitat de millora que podem apreciar en el nostre rendiment amb una mica de constància en els entrenaments. A partir d'aquí, el màrqueting esportiu s'encarrega de la resta. Mostra d'això és que a qualsevol hora del dia ens podem trobar gent posant-se en forma. No obstant això, encara que aquesta afició es pugui practicar en qualsevol lloc de Barcelona, hi ha zones de la ciutat on és més còmode demostrar que córrer no és de covards. Per això, avui us presentem les 10 zones més runners de Barcelona.

 

1. Carretera de les Aigües

De totes les que us proposem avui, aquesta és, probablement la que compta amb més adeptes. Es tracta d'una pista forestal de gairebé 10 quilòmetres que connecta la plaça del doctor Andreu, als peus del Tibidabo amb el pujol de Sant Pere Màrtir, a Esplugues. Una autèntica balconada sobre Barcelona situat a Collserola en el qual podem trobar 2 o 3 graus menys que al centre i respirar aire pur. Simplement per aquest detall ja és recomanable pujar fins allà. A favor seu explica també que el recorregut és bastant pla, accessible per a tots els nivells. En estar a la muntanya, compte també amb diferents senderes i camins de major dificultat que s'endinsen al llarg del Parc Natural de Collserola. Això sí, si puges fins allà, no oblidis el teu mòbil. Les fantàstiques panoràmiques sobre la ciutat ompliran de likes el teu instagram. 

 

2. Barri Gòtic

Turisme i running en un sol concepte. Gaudir de la Barcino romana i de la ciutat medieval de forma ràpida i sense detenir-se en els llocs: la catedral, plaça Sant Jaume, Sant Felip Neri, plaça del Rei… Encara que no és la més recomanable, ja que ens perdríem l'essència de la majoria de llocs, cal reconèixer que és una opció amb encant. A favor seu, és una zona per als vianants i a primera o a última hora del dia es pot córrer a ritme sense massa aglomeracions. I així, carreró a carreró i plaça a plaça podem sumar en una estona uns cinc o sis quilòmetres envoltant el perímetre del barri.

 

3. Montjuïc

Una cambra de segle després de Barcelona’92, l'esperit olímpic segueix viu a la muntanya de Montjuïc. No hi ha carrera popular de prestigi que no utilitzi el reclam de Montjuïc per guanyar adeptes. Algunes com la Salomon Run combinen el gran perfil tècnic de la zona amb unes vistes de postal com a principal al·licient. Si aquests dos motius no fossin suficients, l'enorme varietat de rutes, camins, senderes que ofereix la muntanya garanteixen un estat de forma envejable amb certa constància i un miler de combinacions de recorreguts d'entrenament sense caure en la monotonia. Això sí, el punt més alt es troba a 173 metres sobre el nivell del mar. Amb la qual cosa, potser no és el millor lloc per iniciar-se en el running.

 

samarreta commemorativa Barcelona'92
 

4. La Ciutadella

Un d'aquests llocs en els quals córrer es converteix en un plaer. Amb gairebé 2 km de perímetre, el parc de la Ciutadella és un autèntic museu a l'aire lliure en el qual perdre's durant unes hores, o en el qual córrer, caminar, estirar, descansar…i tornar a començar! I per sentir-te com un gran campió, recomanem pujar pel passeig Lluís Companys fins a creuar per sota l'arc de triomf. És un terreny ascendent, encara que sense gran desnivell, per la qual cosa és un tram apte per a tots els nivells de runners. En definitiva, córrer en la Ciutadella suposa un plaure per als sentits, en els quals podràs contemplar el llac, arbres, jardins, escultures i una cascada monumental mentre et poses en forma. Gairebé res!

 

5. Parc Cervantes

El parc de Cervantes és un parc municipal amb més de mig segle de vida que oxigena l'últim tram de la Diagonal, en el qual l'artèria es converteix en una autopista. El parc se situa en la faldilla de l'antic pujol de Sant Pere Màrtir, amb el que ofereix un perfil ple de desnivells i un circuit molt tècnic, gairebé trenca-cames, en el qual realitzar entrenaments de potència o en el qual iniciar una sessió de trail-running cap a la carretera de les Aigües o Collserola. 
 

6. Avinguda Diagonal

Potser la menys recomanable de totes les opcions, ja que compta amb molt trànsit de vehicles, amb la seva corresponent contaminació, a més d'estar plena de semàfors i transeünts que poden arribar a entorpir el teu ritme. Encara així, segueix sent una zona habitual de runners i ciclistes, que veuen en els seus carrils i en les seves àmplies voreres un gran espai en el qual posar-se en forma sense haver de pagar un gimnàs. 

Si no tens temps per desplaçar-te fins a un paratge més natural o prefereixes córrer a l'interior de la ciutat, la Diagonal és el teu carrer. I si no tens inconvenients a fer-ho fora d’hores, podràs sentir que tens la ciutat als teus peus, en una avinguda amb gairebé 11 quilòmetres per desfogar-te després d'un dia dur en l'oficina o per començar amb energia el teu cap de setmana. Com completar la distància sencera és una proesa a l'abast de pocs, recomanem dividir el trajecte en tres trams. De la plaça Francesc Macià al parc de Cervantes, de Francesc Macià fins a la plaça de les Glòries, o bé, des de Glòries fins al mar.

sortida Cursa de Bombers 2016

 

7. Can Dragó

Al llarg de les seves 12 hectàrees de terreny, compta amb diverses instal·lacions esportives entre les quals destaquen una pista d'atletisme, un poliesportiu, un camp de golf a més de nombroses àrees d'esplai ciutadà obertes a tots els visitants. Encara que els que més arriben a gaudir el complex són els runners, que compten amb un gran perímetre al voltant del parc, fàcilment transitable a través d'una sèrie de bulevards flanquejats per arbres i bancs. Això ens permet córrer a Barcelona sense haver de trepitjar asfalt. I si ens cansem, sempre podem acostar-nos a la piscina i donar-nos un capbussó, previ pagament d'entrada.

 

8. Parc de Joan Miró

Una bona opció per runners en iniciació o per a entrenaments de força, en els quals la intensitat prevalgui sobre el temps. El millor d'aquest parc és que compta amb un perímetre d'un quilòmetre d'extensió en el qual realitzar sèries o començar a entrenar sense necessitat de creuar cap semàfor. I si a la segona volta acabes sentint-te com un hàmster en una gàbia, a 500 metres la muntanya de Montjuïc t'espera amb desnivell, camins i rutes suficients per cansar els més agosarats. 

 

9. Passeig marítim

Una de les zones més runners de la ciutat, o almenys, la que més satisfacció genera al corredor. Sumar quilòmetres en les teves cames amb la brisa del mar ajudant-te a combatre la calor de l'estiu i l'olor de sal són grans al·licients per acostar-te fins al litoral barceloní i arrencar a córrer. Més de 6 km entre Colón i la zona del Fòrum en els quals poder córrer, trotar o fer un esprint al teu aire. Encara que és un lloc concorregut, la seva enorme amplitud fa que hi hagi lloc per a tots. I per la calor no et preocupis. Al llarg de tot el recorregut trobaràs diverses fonts amb les quals apagar la teva set. I si et canses de l’asfalt, sempre pots llançar-te a la sorra i córrer descalç. Als atletes kenyans els sol funcionar.

 

running al passeig marítim de Barcelona

 

10.  Parc fluvial del Besòs

Last but not least. El circuit de més recent creació i, per tant, un lloc per descobrir. Els últims quilòmetres del riu Besòs han estat recuperats per a la ciutadania amb un parc fluvial de 115 hectàrees lliures de tràfic, de semàfors i d'interrupcions, des del parc de Can Zam fins a la desembocadura del riu. Un lloc per descobrir i ideal per a corredors, ciclistes i plans familiars urbanites. Ben comunicat per transport públic, el parc fluvial compta amb pals de kilometratge i amb parcs adjacents en els quals trobarem una font per refrescar-nos. Si amb aquest traçat tens suficient, la platja o les enormes zones verdes del recinte et serviran per recuperar l'alè. Per als més pro, aprofitant que aquest recorregut es creua amb el del passeig marítim recomanem tornar al punt 9 d'aquest post, que al seu torn també pot connectar amb el punt 2... Serà per quilòmetres!